Dag 3 - vad är kärlek?

Ok let us talk honestly! Ja ni, vad är kärlek igentligen? För mig är kärlek bara ett ord, men vi '' människor '' gör det ordet så mycket större! Kärlek är inte bara ett ord, utan en känsla med. Att vara kär är härligt. Man känner att man är den lyckligaste personen i hela världen när man är ''kär''. Mycket känslor blandas in då. När man blir helt ny kär så kan man känna att det pirrar till lite extra. Eller är man sådär riktigt kär så känns det nästan att det är som kolsyra som bara bubblar och bubblar över hela kroppen. Man kan inte låta bli att le, skratta eller vara allmänt lycklig. Men kärlek är något man ska akta sig för med.Har ni hört den här.. '' Kärlek är vårt livs största glädje och vårt livs största sorg.'' Och ja, det kan jag nog hålla med om. För att kolsyran i magen kan inte bubbla för evigt. Kärlek är inget man ska leka med. För att det finns alltid, ALLTID någon som får sitt hjärta brustet. Och att läka det tar sin tid.. Jag har kännt den känslan ett antal gånger, jag vet hur det är att vara kär. Och det är sjukt i vilken värld man lever i då. Och då menar jag inget negativt. Det är bra att vara kär, men även att man känner sig älskad! för det är nog det viktigaste i en relation. Man ska känna att man är älskad & lycklig. Men sen så kan kärlek vara något helt annat med! Kärlek behöver inte bara vara till den personen du är kär i, utan man ska visa kärlek till alla runt omkring dig med! T.e.x någon kändis du gillar, ditt husdjur? eller varför inte din vän? Att ge kärlek till någon skadar aldrig! För då vet man att man känner sig älskad av någon. Och det kan betyda mer en tusen ord! Tro mig.

Har nog fått ut det mesta av mina tankar och funderingar om just vad jag tycker om K Ä R L E K. Och glöm inte att det bara är ett enda litet ord. Bara du gör det större! och om du gör det.. Var försiktigt säger jag bara. Men anars sprid det! skrik det! sprid det till alla du bryr dig om. Det kommer uppskattas!











Insperationer från Weheartit ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0