Dag 10 - Mitt drömhus

Mitt drömhus ska vara UTOMLANDS! Det ska vara varmt och fint. Jag ska bo i ett stort fint hus nära stranden.  I huset ska det vara en pool och en hemma bio. I huset ska jag ha en mysig hund som ska heta chucki. Huset ska vara i två våningar, men helst 3. Först kommer man in i dörren som är i mellan våningen. Man kommer först och främst se hallen där det kommer finnas en massa bilder på minnen och en massa doftljus som luktar i vanilj. Sen finns det en massa mjuka mattor som följer in hela vägen till vardagsrummet. Det är en bit att gå. När man väl är det så kommer man se en massa coola möbler som står fullt upp i väggen. Vardagsrummet är ihop med köket, simpelt men stort. Väggarna ska vara färglada. I vardagsrummet finns det en stor tv och långa långa soffer där man kan ligga och ta det lungt, sen finns det en mys hörna med ljus, tidningar och en stor högtalare där jag kan koppla in min framtida ipad så att man kan lyssna på musik. I fönstret finns det långa vita gardiner. Bakom dom ser man en underbar utsikt över havet. Det är fint. Sidan om så finns det som en liten gång till köket. I köket är det stort! man kommer se en bar för kalla drickor och en hel kök där jag lagar mat tillsammans med vänner och familj. Lite längre bort i kanten är bordet. Ett långt långt högt bord som är vit. Stolarna ska vara höga dom med. Sen kommer det alltid finnas stora skålar med exotiska frukter! och så ska det finnas en '' ta-vad-du-vill- buffe '' sen ja.. består köket av bara fönster av andra sidan av trädgården som är pool och.. återkommer ;) Sen kan man gå genom en annan gång som leder tillbaka in till hallen och det är som att man går runt i en cirkel från köket hallen - vardagsrummet - köket - hallen! sen finns det en trappa som leder både upp och ner. Men vi kan gå uppe vägen, den är mer lockande. På vägen upp kommer det finnas en massa texter och citater som jag har skrivit. Det är en del utav mig. mitt hus. Sen har vi kommit upp och där finns det bara en massa rum som bland annat är mitt rum, gäst rum, spa rum, musik rum där jag bland annat har min gitarr som är signerad utav justin bieber. Sen kommer jag ha ett piano och två datorer. En musik data och en annan för ... ja allt annat. Det rummet är nog den viktigaste. För där kommer jag vara när jag söker efter inspiration, när jag vill va ifred, när jag är ledsen eller glad. Där skapar jag min egna värld och stänger in mig. själva tapetern ska vara utav bilder på alla jag älskar! ut i rummet och så står man i en liten hörn utav en liten del av övervåningen. I Mitt rum så har jag bara en stor säng och sovplats åt min fina lilla chucki. Enorma lampor och mysiga mattor. Längre in i rummet så finns det två dörrar en är till min garderob som är ett helt rum. Garderober ska innehålla en massa kläder, skor och smycken + ett sminkbord fullt med smink och parfymer. Sen i andra dörren så finns det en stor dusch som även är ett bubbelbad. det var det de... sen ut i från mitt rum forsätter det en liten gång till en ballkong med en dörr som är delat i två. Därifrån kan man se ett litet bord med två stolar och en radio. utsikten är över den staden där jag lever i. Man kan se palmer och glada människor... Sedan tar vi två våningar neråt.. Källaren. Där finns min fridtid. Det finns en stor hemmabio med en massa bekväma stolar med massage. Det ska vara mörkt med endast fåtal ljus som lyser i lila. Sedan finns det maskiner för lite smått och gott. Näst intill det rummet finns det ett annat stort rum. Gymmet. Man kan se massor av maskiner och en stor tv där jag kan träna på min zumba. Och i det rummet så sprutas det parfym var tjugonde minut. Det ska vara someday. Sen finns det ett extra rum till, ett spa och duschar + solaruim. Haha så ser mitt drömhus ut. Trädgården kan ni ju bara gissa hur den ska se ut ;)




Åhh, känslan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0