Dag 02 – Fem saker ni inte visste om mig.

Halloj! jag vill först och främst säga att jag kommer vara lite off här på bloggen pågrund utav skolan och sånt. Jag har bestämt mig att jag ska ta och satsa på de nu, jag kommer blogga lite då och då men på kvällen i så fall. Men jag hoppas ni hänger kvar här, det skulle betyda väldigt mycket för mig. Men jag kan ändå berätta om  mina dagar och så. Idag t.e.x vaknade jag lite sent men hann iväg till skolan, mötte frida och så hade vi träslöjd på första lektionen. Jag hoppas jag snart blir färdig med mina lilla låda som jag håller på med. Sen så har vi bara haft det en ganska lugn dag med franska och matte. Just nu håller vi på med algebra. Inte min grej direkt, för nu kommer det tydligen en massa bokstäver samtidigt med en massa matte tecken.. Åhh, hur lyckats man ens komma på det här? och vad ska det vara bra för igentligen? För mig går det bara dåligt, haha aja det är bara att räkna på! eller försöka i alla fall. Sen efter skolan så var jag med frida, vi har varit hemma hos mig och snackat, varit ute sen så drog vi hem till kimberly och där var vi med emma med. Super! sen har jag bara varit hemma och pluggat. yay. Men igentligen var det inte de det här inlägget skulle handla om. Utan om mina dagar och just nu står det fem saker ni inte visste om mig.

1. Jag vill bli bättre i skolan! jag vill fokusera i det jag gör och inte kolla bakåt. Just nu ligger jag bra till och det är jag jätte glad över. Jag vill lägga ner mer tid i det jag har mest svårt för och jag vill komma ut med ett bra resultat. Bara forsätt att klicka frammåt! :)

2. Jag vill skådespela i en film! Tänk er hur kul det igentligen skulle vara! typ att man spelade en roll som är rena motsatsen till en själv. kanske en bad girl eller nått ;) haha nae då, jag är mest för komedier! men det skulle vara en dröm. Men för det krävs det mod. Men skulle jag någon gång få en roll, skulle jag absolut aldrig tacka nej. Jag skulle ta chansen och leva min dröm.

3.
Jag tror inte på kärlek vid det första ögonkastet! Det går bara inte! jag skulle aldrig kunna typ bara se en person och typ bara bli.. kär? jag måste lära känna personen, känna att jag är trygg med den, känna att jag kan vara öppen och vara mig själv. Med det första ögonkastet tror jag nog att många folk menar att det är med det hur dom ser. Sure, ansiktet/kroppen är det första man ser från hela första början. Men även om jag skulle sen en '' snygg '' person så skulle jag aldrig liksom reagera så mycket. Eller jo, jag skulle ju tänka '' åhh, men han ser ju söt ut '' men sånt håller jag helst för mig själv. Fast, det är ju vad jag tycker och tänker just nu. Men kanske i framtiden man  någon gång skulle kunna få uppleva den där '' Kärlek vid första ögonkastet'' Då det känns äkta. Men just nu känns det bara löjligt.

4. Jag är en drömmare! haha, ja alla drömmer. Men jag är en sådan som gör det nog lite för ofta tror jag. Jag dag drömmar om princip allt och det kan vara om vad som helst. fast att dag drömma är nog enklare, för då kan man ju kontrollera sina drömmar. Och det är nog inte samma sak som när man drömmer.. ni vet drömmer drömmar på natten. För då kan det bara komma upp en massa. Och det kan man inte kontrollera. När jag som mest brukar drömma mig bort är när jag lyssnar på musik! jag brukar leva mig in i texterna och föreställa mig typ som en video inne i huvudet. Det är rätt coolt. Sen med så brukar jag drömma mig bort när jag tänker på hur min framtid skulle se ut. uuuft, Skulle kunna skriva en hel inlägg om bara det! men det skulle ni nog inte bry er så mycket om.. hihi men aja...

5. Min största fobi är döden! Det är något jag aldrig har försått mig på. Varför dör vi? Varför ska det finnas ett slut? Och vart tar det här slutet vägen? Det är en massa frågor som bara snurrar omkring i huvudet på mig men jag har aldrig riktigt vågat att tänka vidare.. Bara jag gör det så blir jag helt skakig, jag blir rädd och ledsen. Jag gillar inte döden, Tänk er just nu i denna sekund som du läser det här så dör någon! Ett liv blir till medans ett annat tar slut. Jag klarar inte av den tanken längre, det gör mig illa till mods..

Så nu har ni fått reda på en liten del av en mycket lång lista som bara vill forsätta! haha men man har ju faktiskt ett privatliv med.. hehu, aja det börjar bli sent nu och jag måste gå och sova. God Natt, ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0